joi, 16 august 2012

Penalizari Google


In continuare va voi spune cazurile in care motorul de cautare Google ne poate penaliza si ajungem pe ultimele pozitii in clasament.

Pentru multa lume este înca necunoscut acest fenomen care este numit pe engleza “over optimization penality”, pe romaneste putem sa-l numim supraoptimizare.
Proprietarii paginilor web, dacă vor să procure noi vizitatori prin intermediul motoarelor de căutare, incearcă să-şi optimizeze pagina. Fie constient, fie din neatenţie (sau din cauza lipsei cunostintelor) se intampla ca cineva să fie penalizat de către Google, pentru ca robotul de cautare a observat ca aceasta persoana a incercat sa triseze.
Cel mai important pentru Google este ca cititorii lui sa primeasca o listă de rezultate de calitate si nu are interesul, ca paginile optimizate să avanseze în clasamente. În cursul optimizării paginii încercăm în mod artificial să dăm impresia unui site important şi acest lucru nu este pe placul motorului de căutare Google.

Cum ne dam seama daca am fost sau suntem penalizati de Google?

Dacă un site puternic optimizat se găseşte la poziţiile 300-400 sau şi mai jos în clasamente şi paginile care se găsesc în faţa lui sunt mult mai slăbuţe, sau nu sunt destul de relevante.

Atunci sa trecem în revista elementele cele mai des întalnite, pentru care putem fi penalizati:


Cuvinte cheie supraaglomerate (Keywords stuffing)

Atunci vorbim despre aceasta, dacă pe pagină şi în tag-uri meta, folosim cuvintele cheie prea des, frecvenţa cuvintelor cheie este prea mare.

Texte mascate şi greu descifrabile

Este vorba despre texte care există pe pagină, dar nu sunt vizibiel pentru cititori. În acest mod arătăm altceva cititorilor şi altceva motoarelor de căutare. Putem fi penalizaţi deja şi pentru folosirea literelor prea mărunte sau care au culoare foarte asemănătoare culorii fundalului.

Portiţele (Doorway pages)

Portiţele sunt nişte pagini pe un site, care au fost înfiinţate direct pentru motoarele de căutare, acestea nici nu sunt vizibile pentru vizitatori şi se pot accesa numai prin linkuri ascunse.

Linkuri plătite

Motorului de căutare Google nu-i place dacă încercăm să mărim valoarea paginii noastre în mod artificial, de aceea încearcă să detecteze şi să puncteze cu o valoare mai mică linkurile plătite. Acest lucru este greu de realizat. Motorul de căutare Google încearcă să rezolve problema ţinând evidenţa paginilor care sunt specializate pe vânzarea backlinkurilor. Este interesant că există nişte colecţii de linkuri, unde numai contracost putem procura backlinkuri şi totuşi şi acestea sunt valoroase.

Redirecţionări


Folosirea unei tehnici care redirecţionează vizitatorul pe o pagină dedicată acestui scop, fără să fie redirecţionat şi robotul de căutare. În majoritatea cazurilor în care se foloseşte această tehnică, pagina de pornire de unde se face redirecţionarea, este o pagină frumoasă cu conţinut bogat, care nu e dedicată cititorului, ci numai robotului de căutare, astfel cititorul fiind redirecţionat pe altă pagină.
Aceasta este infracţiunea cea mai gravă care se poate face la adresa unui robot de căutare.

Ce putem face, daca deja suntem penalizati?

Prima dată trebuie sa cautam cauza penalizării, după care trebuie să o eliminăm. După aceasta, trebuie solicitată reindexarea paginii noastre la motorul de căutare. Aceasta se numeşte în limba engleză “request reconsideration” despre care putem obţine informaţii suplimentare vizitând următorul link:
http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=35843
Din păcate de multe ori am auzit despre cazuri similare, când o firmă şi-a schimbat pagina web şi webmasterii i-au promis că vor optimiza noua pagină în aşa fel încât vizitatorii nu vor observa nimic din aceasta, dar pentru motorul de căutare Google a intuit pagina optimizată. După aceea poate că a funcţionat treaba o bucată de vreme, dar după aceea pagina a dispărut din clasament, deoarece algoritmul motorului de căutare Google este în continuă finisare şi actualizare, iar o versiune nouă poate deja să depisteze trişările invizibile pentru vechea versiune. NU merită folosite aceste metode pentru că nu se ştie ce măsuri vor fi luate de către motorul de căutare Google, când depistează trişarea şi atunci ne poate penaliza, după care va fi greu să ajungem iarasi in topul clasamentelor.
Concluzia este că în orice caz, dacă angajăm pe cineva să ne construiască o pagină web, trebuie să clarificăm încă de la început că va trebui să folosească numai metode legale în cursul construcţiei. Pe lângă aceasta, sunt anumite operaţii de optimizare care trebuie făcute de către proprietarul paginii(pentru că acestea se pot aplica numai la pagini web finalizate), când deja toate responsabilităţile sunt în mâna proprietarului.

Din cate am vazut pe diferite forum-uri, si probabil ai observat si tu, multi oameni se plang ca Adsense ar fi o teapa, ca nu plateste, ca atunci cand ajungi lao anumita suma, iti inchid contul si nu iti mai dau banii.Primesc si eu destule intrebari de genul acesta,si anume daca Google Adsense e teapa,si daca chiar primesti bani de la ei
Sincer, ma apuca rasul cand lumea ma intreaba chestia asta, si vad ca romanul chiar a ajuns sa sufle si in iaurt cand vine vorba de facut bani pe net. Totusi, e vorba de Google, o companie uriasa, cu o reputatie pe masura, si nu se ocupa ei de dat tepe la romani, sau oricarei alte persoane, indiferent de nationalitate…
Ce au patit respectivele persoane, care afirma ca Google le-a dat teapa, si nu le-a dat banii, e faptul ca Google le-a inchis contul deoarece a considerat ca au facut ceva ilegal, si care nu era in conformitate cu politicile lor (TOS).
De aceea trebuie sa fii foarte atent cu anunturile tale Adsense, si sa nu faci unele lucruri care ti-ar putea provoca inchiderea contului.

Si cam care ar fi aceste lucruri?

Sfaturi ce au fost preluate de pe site-ul Google si simplificate un pic:

1) sa nu dai NICIODATA click pe anunturile tale. Daca din greseala iti mai scapa un click, o data, nu ii asa grav (hei, si eu am mai patit-o sa dau click din greseala). Dar sa nu iti faci un obicei din asta.

2) sa nu rogi prietenii sa dea click-uri pe anunturile tale. Google isi da seama de treaba asta si s-ar putea sa te trezesti cu contul inchis.

3) sa nu inviti vizitatorii site-ului tau sa dea click pe anunturile Adsense, prin plasarea de  texte de genul “Dati click aici”. Daca Google te prinde, garantat vei ramane fara cont la ei.

4) atentie si la titlurile folosite deasupra anunturilor Adsense. Poate ca ai o rubrica in sidebar, unde ai plasat niste anunturi Adsense,, si deasupra lor ai pus un mic titlu de genul “Sponsori” sau “Alte Resurse”. Ei, asta e importiva termenilor Google, si s-ar putea sa atraga dupa sine inchiderea contului, asa ca ai grija. Cea mai buna solutie e sa nu folosesti niciun titlu deasupra anunturilor Adsense.

5) sa nu modofici in niciun fel codul Adsense ce iti este furnizat de Google. Ai destule optiuni de optimizare si editare in contul tau Adsense, nu are rost sa te risti modificand codul HTML al anunturilor.
Google isi va da seama, si iti va bana contul.

Ar mai fi si alte lucruri ce nu ar trebui sa faci, dar cele specificate mai sus sunt elementare.
Sa atingi succesul financiar NU este usor, avand simultan presiunea grijei zilei de maine si activitatile tale actuale care deja iti ocupa majoritatea timpului.

Totusi este SIMPLU, si nu trebuie sa muncesti din greu precum o faci la o slujba lucrand pentru visul altei persoane sau in cadrul unei afaceri pentru care nu ai pasiune.

De esemenea este chiar DISTRACTIV pentru ca ai ocazia sa faci ceea ce-ti place si poti castiga mai multi bani decat ai crezut vreodata ca este posibil pentru tine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu